Workhsop: Winning Solutions for the Environment, Monday 22 August (13:00-14:30 CEST). This workshop will focus on what actions can be taken in the whole video game creation process to support the green transition and help combat climate change. In this sense, Maria Wagner, Jens Isensee and Johanna Pirker will show the main initiatives in the video games sector that promote sustainability across the industry.
| Read more…German Games Award for Imagine Earth
Our simulation game project about the climate crisis was awarded in the Category Best Expert Game 2022.
We are grateful and happy about the recognition of Imagine Earth as Best Expert Game at Deutscher Computerspielpreis 2022!
Laudator Geoff Keighley , producer and host of The Game Awards , digitally handed over the award to Martin and me. Thanks so much to the jury for these ususpected honors. The adress by the well known personality was the cherry on top of the unsuspected honors for our 14+ years lasting strategy game project about the climate crisis.
| Read more…Voyage
Interactive Video Installation | Luftfahrtmuseum
Wernigerode | Motion sensor, PC | 2020
Pieces of Data
„Pieces of Data“ is a mobile single player game for IOS and Android. It’s an interactive activism novel. Play the fate of activists in a state that is becoming more and more repressive. The story is told in a virtual smartphone environment. The narration and the events are unfolding through a news feed app that features the changes in society on a wider scale and in chat messengers in which people tell and share their personal activities and experiences.
The game concept and prototype were presented at the HIIG Game Jam – „Unveil the privacy Thread“. It got awarded with the 1st Price at the game jam awards at the Humboldt Institute for Internet and Society. | Read more…
Blame for Fame
„Blame for Fame“ ist ein Populisten-Wahlkampfsimulator. Als PR-Manager muss der Spieler versuchen einer zufällig erzeugten Demographie von Wählern gegenüber verschiedene Aussagen zu treffen die zum Wahlsieg führen. Im Spielverlauf treten unterschiedliche gesellschaftliche Ereignisse auf, auf die schnell mit markanten Äußerungen reagiert werden muss um die Zustimmung in der Bevölkerung zu erhöhen, dabei ist es möglich, auch wenig populäre Aussagen zu treffen, um die eigene Reichweite zu erhöhen. Steile Thesen steigern öffentliche Wahrnehmung. Es gilt die gesellschaftlichen Verhältnisse auszuloten und Minderheiten zu identifizieren, auf deren Kosten man Sprüche klopft um sich bei einer Mehrheit strategisch interessant zu machen. | Read more…
Imagine Earth
Imagine Earth is a build up strategy game and a real-time planet simulation. Your job as a space colony manager is to explore and populate distant planets. Build up thriving and profitable colonies on a global scale and trade resources and goods.
The game is about the age of space capitalism in which several corporations are fighting for economic supremacy on various planets. It turns into a climate survival thriller as their ongoing struggle for growth is threatening the global ecosystem.
Economic strategy game | Realtime 3D for PC | 4 images | project website
| Read more…
Objective
Interactive video installation | VR, head tracking
0,6 x 0,6 x 2 m | 2015 | Read more…
Gegenwartsmühle
‘Mill of Presence’ | Interactive video installation
Video game machine | 0.6 × 0.6 × 2 m | 2014 | Read more…
Holistic – Planspiel
Ein strategisches Planspiel für ganzheitliches Life Cycle Management. Für diese Planspielentwicklung der TU und der HBK Braunschweig habe ich Video- und 3D-Animationen, Interfacedesign und Druck- bzw. Spielmaterialien entworfen, umgesetzt und produziert.
Das Konzept und Ziel von Holistic ist es, diese beiden Bereiche zu verbinden und dadurch eine umfassende und gemeinsame Vermittlung von Kompetenzen und Fachwissen anzustreben. Im Prozess des Spielens müssen beispielsweise Interessenkonflikte auf kommunikativem Weg gelöst werden und Probleme kooperativ bewältigt werden. Planspiel schaffen zudem durch ihren immersiven Charakter eine sehr starke intrinsische Motivation bei den Teilnehmern. Gut ausbalancierte Planspiele wie Holistic etablieren dazu einen Spielfluss, der die Spieler permanent zwischen Unter- und Überforderung positioniert. Gleichzeitig positionieren sie eine beständige Anschlusserwartung. Ist eine Aufgabe absolviert und das Feedback zum Ergebnis der eigenen Handlung erfolgt, verspricht bereits die nächste Aufgabe neue Herausforderungen. Dadurch entsteht idealerweise ein Flow: Die Mechanismen des Spiels treten in den Hintergrund, die Spieler gehen im Spiel auf und konzentrieren sich auf ihre Entscheidungen und Handlungen im Rahmen der Narration des Spiels.
Neben allen objektiven Kriterien sollen die Holistic-Planspiel als Spiel den Studierenden nicht zuletzt auch Spaß bereiten und soll damit die Motivation, sich in der Lehre zu engagieren, steigern.
Strategic business and management game | 20 images | 80 words | Read more…
The Imaginary
Interactive film | Pc, screen, camera sensor | 2 × 2 x 1.5 m | 2011 | Read more…
Imagine Font – Truetype
Truetype Font Family | 1 Download | 8 Fonts
Imagine Font Family is free for personal use only. Download here:
Imagine Font Files as .ttf, .otf, .eot, .woff, .svg | Webfonts included
Restricted Commercial Use
To purchase a commercial license for IMAGINE FONT FAMILY, valid for unrestricted and royalty-free commercial use in all media, print, apps and games, worldwide and in perpetuity usage, please order and receive an invoice stating these usage rights for 49,99€ directly at
The font was originally developed for the
science-fiction game project Imagine Earth
Fahrerbunker in Berlin
Interactive Environment | 2008 | 1 video | 4 images | Read more…
Medieval Town 3D
Erbauung einer mittelalterlichen Stadt in der Unreal-Engine.
Kursprojekt im Rahmen des Studiums Kommunikation. | Read more…
Monkey Island 3D
Half Life Mod | 1 video | 3 downloads | 11 images | 130 words | 2004 | Read more…